ПРОБЛЕМИ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ КІБЕРБЕЗПЕКИ СИСТЕМ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/IT/2022-3-1Ключові слова:
інформаційна безпека, системи дистанційного електронного навчання, дистанційна освіта, хмарна система електронного навчанняАнотація
Навчання у вищих навчальних закладах країни на сьогоднішньому етапі передбачає дистанційне електронне навчання, оскільки університети проводять лекційні заняття, практичні та семінарські заняття, а також онлайн-курси, тренінги та інші освітні послуги для здобувачів різних напрямків освіти. Проте надання онлайн-освіти пов’язане зі своїми проблемами, включаючи забезпечення безпеки системи електронного навчання та її захист від кіберзагроз. Недавнє збільшення кібератак на університети підкреслило потребу в безпечній і надійній платформі для онлайн-освіти. У зв’язку з цим розглядається необхідність переходу системи дистанційного електронного навчання університету до роботи на хмарній платформі. Дослідження розглядає та аналізує проблеми, з якими стикаються університети під час надання онлайн-освіти, і переваги, які може надати хмарна система електронного навчання. Перехід на хмарну платформу може значно підвищити безпеку системи та забезпечити її захист від кіберзагроз. Дослідження містить огляд поточного стану систем електронного навчання, їхні виклики та переваги хмарних обчислень в освіті, також дослідження проблеми безпеки, з якими стикається середовище електронного навчання у вищих навчальних закладах, а також засоби захисту при загрозах інформаційній безпеці для забезпечення ефективного електронного навчального середовища. Адже хмарні платформи використовують розширені заходи безпеки, як-от шифрування, для захисту конфіденційних даних. Хмарні провайдери постійно оновлюють свої заходи безпеки, забезпечуючи належний рівень захисту, якого університети навряд чи змогли б досягти самостійно. Дотримується захищений механізм конфіденційності користувача, за рахунок методів аутентифікації, авторизації та доставки електронного контенту до користувачів. Авторами надано рекомендації щодо подальшого розвитку системи дистанційного електронного навчання та зроблено висновок, що перехід на хмарну платформу є вирішальним для довгострокового успіху онлайн-освіти.
Посилання
Толбатов, В., Толбатов, С., Толбатов, А., Вьюненко, А. 2019. Актуальные вопросы использования технологии BLOCKCHAIN в учреждениях высшего образования. Modern engineering and innovative technologies. 2, 09-02 (окт. 2019), 47-52. DOI:https://doi.org/10.30890/2567-5273.2019-09-02-037.
Zafar, Aasim & Alghazzawi, D. & Hamid, Syed. (2014). E-Learning Systems and their Security. Magnt Research Report. 2. 83-92.
Chen Yong, He Wu Security Risks and Protection in Online Learning: A Survey. International Review of Research in Open and Distance Learning, v14 n5 p108-127 Dec 2013
Dima A, Bugheanu A-M, Boghian R, Madsen DØ. Mapping Knowledge Area Analysis in E-Learning Systems Based on Cloud Computing. Electronics. 2023; 12(1):62.
Кухаренко В.М. Розробка сучасної системи електронного навчання в університеті. Український журнал інформаційних технологій 2, вип. 1 (2020): 95–102.
Alharbi, M., Alghamdi, M., Alotaibi, K., & Alqubisi, A. (2019). Cloud computing security issues in e-learning systems. Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing, 10(3), 1171-1183.
Farid S., Alam M. Qaisar, G., Haq, A.A.A., Itmazi J. Security Threats and Measures in E-learning in Pakistan: A Review. Technical Journal, University of Engineering and Technology (UET) Taxila, Pakistan 2017. Vol. 22 No. 3 P. 98-107.
CIS (2020). 20 Critical Security Controls for Effective Cyber Defense. The Center for Internet Security. https://www.cisecurity.org/controls/