ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ У МАЙБУТНІЙ КАР’ЄРІ ТА НЕЗАДОВОЛЕНОСТІ ОСВІТОЮ: АНАЛІЗ ПОТОЧНОЇ СИТУАЦІЇ НА ПРИКЛАДІ США
DOI:
https://doi.org/10.32782/IT/2025-1-27Ключові слова:
освіта, самонавчання, рекомендаційна система, експерт, прийняття рішень, бізнес процеси, інформаційно-комунікаційна система, тестування, аналіз даних, прогнозування.Анотація
Проблема рівня та якості освіти є досі актуальною не тільки серед студентів але серед освітніх установ та країн загалом. Протягом декількох років cпостерігається зростаюча тенденція зниження задоволеності студентів освітнім процесом та обраними спеціальностями. Основні причини незадоволення: складність обрання спеціальності, неспроможність освітньої програми забезпечити бажаний рівень компетенцій, невідповідність освіти очікуванням ринку. Значний відсоток студентів змінює свою спеціальність на різних стадіях навчання, що негативно впливає на особисті кар’єрні перспективи та на стан економіки країни загалом. Метою цієї роботи є ідентифікація ключових факторів, що сприяють виникненню незадоволення освітнім процесом задля визначення основних інструментів та методів корекції вибору спеціальності та усунення проблем, пов'язаних з невизначеністю цього вибору на прикладі США. Методологія передбачає проведення систематичного огляду наукової літератури, попередніх досліджень за напрямком дослідження та опитувань авторитетних дослідників та наукових колективів щодо задоволення освітою в США. Наукова новизна. Дослідження полягає у визначенні рівня незадоволеності освітою у США, визначення ключових факторів цього незадоволення, пошук проблем та наслідків, до яких дані проблеми можуть привести, виявлення проблеми обрання підходящої студенту спеціальності, рівня незадоволення обраної професії, а також ідентифікації впливу помилки у обранні спеціальності окремим індивідом на економіку країни. Висновки. Проведене дослідження демонструє, що значна кількість студентів і працівників в США вважають, що помились у своєму виборі професії та незадоволені процесом навчання. Основною причиною цього є недостатня поінформованість і підготовка при виборі спеціальності, що підвищує вірогідність частих змін освітнього напрямку і необхідності отримання додаткової освіти після початку роботи. Існуючі методи профорієнтації є недостатньому ефективними у побудові рекомендації для абітурієнта через недостатню поінформованість про самого студента. Ці проблеми сприяють низькій задоволеності роботою, низькій продуктивності, частій зміні роботи, вигоранню та зниженню економічних показників світу.
Посилання
Brenan M. Americans' Confidence in Higher Education Down Sharply. Gallup. 2023. URL: https://news.gallup.com/poll/508352/americans-confidence-higher-education-down-sharply (дата звернення 26.08.2024).
Saad L. Historically Low Faith in U.S. Institutions Continues. Gallup. 2023. URL: https://news.gallup.com (дата звернення 26.08.2024).
Robinson A. Student Confusion Selecting Majors Increases Higher Education Cost and Time to Earn Degree. Businesswire. 2019. URL: https://www.businesswire.com (дата звернення 26.08.2024).
Statista ag. Monthly employment level of the United States from July 2022 to July 2024. Statista Research Department. 2024. URL: https://www.statista.com/statistics/209123 (дата звернення 26.08.2024).
National Center for Education Statistics (NCES). Percentage of 2011–12 First Time Postsecondary Students Who Had Ever Declared a Major in an associate or bachelor’s Degree Program Within 3 Years of Enrollment, by Type of Degree Program and Control of First Institution: 2014. Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education. Washington, DC. 2017. URL: https://nces.ed.gov (дата звернення
08.2024).
Hanson M. College Enrollment & Student Demographic Statistics. Education data. 2022 URL: https://educationdata.org (дата звернення 26.08.2024).
Morris Phillip & Castro-Faix, Moraima & Hengtgen, Kristen & Rapp, Kelly & Winkler, Christa & Xu, Tonghui. Virtues of Academic Exploration: Impact of Major Changes on Degree Completion. Journal of College Orientation, Transition, and Retention. 2023. 30. DOI: 10.24926/jcotr.v30i1.4904
Nietzel M. T. College Applications Are Up Dramatically In 2023. Forbes. 2024. URL: https://www.forbes.com/sites/michaeltnietzel/2023/03/30 (дата звернення 26.08.2024).
Reid G. L. Job Search and the Effectiveness of Job-Finding Methods. ILR Review, 2016. 25(4), 479–495. https://doi.org/10.1177/001979397202500401
State of the Global Workplace 2024 Report (2024). Gallup. URL: https://www.gallup.com/workplace (дата звернення 26.08.2024).
Chess Widho Wati, Mohammad Rizza, Mahmud Sugandi. The Determinant Factors in the Selection of Specialization on Building Engineering Program Expertise for New Students at Vocational High School in Malang on Readiness Work in Construction Services Industry. Proceedings of the 2nd International Conference on Vocational Education and Training (ICOVET 2018). Atlantis Press, 2019. Р. 40–43. https://doi.org/10.2991/icovet-18.2019.10
Chatfield Hyun Kyung (Grace) & Lee Sojung & Chatfield Robert. The Analysis of Factors Affecting Choice of College: A Case Study of University of Nevada Las Vegas Hotel College Students. Journal of Hospitality & Tourism Education. 2013. 24. 26–33. https://doi.org/10.1080/10963758.2012.10696659