СИСТЕМНИЙ АНАЛІЗ УПРАВЛІННЯ ІНТЕГРАЦІЄЮ ПРОЄКТІВ В ПОРТФЕЛЯХ РОЗВИТКУ ДУАЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/IT/2023-1-6Ключові слова:
системний аналіз, управління інтеграцією, портфель, програма, проєкт, процес, дуальна освіта, модельАнотація
Управління проєктами дуальної освіти ускладнюється через велику кількість залучених стейкхолдерів. Ускладнення проєкту також виникають через те, що деякі виконавці одночасно беруть участь у кількох освітніх проєктах. Такі проєкти реалізуються за навчальними планами, мають спільні ресурси та спільну кінцеву мету. З урахуванням цього, управління освітніми проєктами доцільно здійснювати комплексно, у вигляді програми, що поєднує декілька освітніх проєктів. Кожна освітня програма може включати кілька проєктів, які відрізняються залученими роботодавцями. Без належного управління сукупністю проєктів у рамках програми деякі з них можуть відхилятися від головної мети програми, тобто стати менш продуктивними. Ось чому менеджери проєктів звертаються до управління інтеграцією проєктів, щоб покращити співпрацю між проєктами, скоординувати всі аспекти продукту програми та створити довгостроковий результат. Управління інтеграцією в проектах спрямоване на збільшення кількості успішно реалізованих проєктів. Основою моделлю створення платформи для гармонійного розвитку організації або цілого регіону є «концепція 5П» (портфель – програма – проєкт – процес – продукт). У статті визначено поняття «проєкт дуальної освіти». Системний аналіз процесу управління інтеграцією проєктів, програм або портфеля дуальної освіти дозволив виділити наступні підсистеми: узгодження компонентів портфеля зі стратегічними цілями, узгодження цінностей, визначення ефективності співпраці, визначення ефективності інтеграції. За результатами системного аналізу представлено практичний підхід до формування портфеля розвитку дульної освіти шляхом реалізації системної концепції 5П.
Посилання
Бушуєв С.Д., Бушуєв Д.А., Бушуєва Н.С., Козир Б.Ю. . Інформаційні технології розвитку компетенцій менеджерів з управління проектами на основі глобальних трендів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Том 68, № 6. С. 218–234. DOI: org/10.33407/itlt.v68i6.2684
Davis K. An empirical investigation into different stakeholder groups perception of project success. International Journal of Project Management. 2017 35(4). P. 604–617. DOI: org/10.1016/j.ijproman.2017.02.004
Davlikanova O., Hofstetter H. The «Duales Studium» Adaptation as an Innovation in Ukrainian Tertiary Education: Management Aspects and Results. Marketing and Management of Innovations. 2020. Vol. 3. P. 208–221. DOI: org/10.21272/mmi.2020.3-15
A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) – Fifth Edition. Project Management Institute, Inc.14 Campus Boulevard Newtown Square, Pennsylvania 19073-3299 USA. 2013. 586 p.
A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) – Seventh Edition. Professional standard. 2021.
Гусєва Ю.Ю., Чумаченко І.В. Концептуальний підхід до підтримки прийняття рішень з управління вимогами та вартістю в проектах. Управління розвитком складних систем. 2020. № 4. С. 21–27. DOI: org/10.32347/2412-9933.2020.41.21-27
Jeffrey Pinto, Kate Davis, Lavagnon Ika, Kam Jugdev, Ofer Zwikael. Call for Papers: Special Issue on Project Success. International Journal of Project Management. 2021. 39(2). P. 213–215. DOI: org/10.1016/j.ijproman.2021.01.007
Kozyr S.V., Molokanova V.M. Application of fuzzy evolutionary methods for the development of dualeducation projects. Herald of Advanced Information Technology. 2022. 5(4). Р. 325–341. DOI: org/10.15276/hait.05.2022.24
Мельниченко О., Лебідь І., Ткаченко В. . Системний аналіз управління комунікаціями в освітніх проектах. Управління розвитком складних систем. 2020. (41). С. 28–34. DOI: org/10.32347/2412-9933.2020.41.28-34
Молоканова В., Гордєєва І. Системний підхід до управління проєктами в умовах поведінкової економіки. Управління розвитком складних систем. 2021. 45. С. 43–49. DOI: org/10.32347/2412-9933.2021.45.43-49
Pesämaa O., Bourne M., Bosch-Rekveldt M., Kirkham R., Forster R. Call for papers: Performance Measurement in Project Management. International Journal of Project Management. 2020 38(8). p.559–560. DOI: org/10.1016/j.ijproman.2020.11.001
Pitagorsky G.. Managing project management knowledge. PMI® Global Congress 2008, North America, Denver, CO. Newtown Square. 2008, October 19.
Wanner Markus F. Integrated change management. PMI® Global Congress 2013, North America, New Orleans, LA. Newtown Square. 2013, October 29.
Бойко Є.Г., Забродська О.О. Методологія компетентнісно-орієнтованого ощадливого виробництва в управлінні проєктами розвитку закладу освіти //Редакційна колегія: Д.А Бушуєв, А.М Найдьон. – 2021. – С. 104.
Практичний посібник. Онтологія дуальної освіти: досвід Німеччини та України / автор(к)и: Бугайчук В., Давліканова О., Лилик І. та інші. Київ : ТОВ «Вістка», 2022. 240 с.
Чайковська І. Економіко-математична модель формування комплексної оцінки рівня сформованості областей знань з управління проєктами на підприємстві. Моделювання розвитку економічних систем. 2022. № 1. С. 92–107. DOI: org/10.31891/mdes/2022-3-12
Червак-Смерічко О.Ю.. Математичне моделювання в економіці: Моделювання і системний аналіз. Науковий вісник Ужгородського університету. 2015. Вип. 1. С. 81–88.