МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ ОПТИМІЗАЦІЙНИХ ЗАДАЧ ЧАСТКОВО-ДВОЕТАПНОЇ ЕВАКУАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ ІЗ ЗОНУВАННЯМ РЕГІОНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/IT/2023-3-2

Ключові слова:

гуманітарна логістика, зони евакуації, системи аварійної логістики, аналіз, математичне моделювання, неперервна задача оптимального розбиття множин, дворівневе розбиття.

Анотація

Розроблено нові моделі і методи розв’язання двоетапних задач оптимального розбиття множин з додатковими зв’язками, які на відміну від існуючих, враховують доставку частини неперервно розподіленого ресурсу безпосередньо до кінцевих пунктів, пропускаючи етап його збору в первинному пункті. Це дозволило, наприклад, під час опису евакуаційних процесів взяти до уваги те, що у частини населення, постраждалої від надзвичайної ситуації регіону, є свій власний транспорт і вона в змозі дістатися пунктів призначення (центрів другого етапу) самостійно, а решта евакуюється через проміжні пункти збору. Крім того, в запропонованій моделі враховано наявний парк автомобільних транспортних засобів, їх характеристики, вартість використання.

Посилання

Alghanmi, N., Alotaibi, R., Alshammari, S., Alhothali, A., Bamasag, O., & Faisal, K. A Survey of Location- Allocation of Points of Dispensing During Public Health Emergencies. Front. Public Health 10:811858. 2022. DOI: 10.3389/fpubh.2022.811858

Bayram, V., & Yaman, H. Shelter location and evacuation route assignment under uncertainty: a benders decomposition approach. Transportation Science, volume. 2018. 52(2), 416-436. URL: https://doi.org/10.1287/trsc.2017.0762

Blyuss, B., Koriashkina, L., Us, S., Minieiev, S., & Dziuba, S. An optimal two-stage distribution of material flow at the fuel and energy complex enterprises. E3S Web of Conferences 109, 00008. 2019, 09 July. URL: https://doi.org/10.1051/e3sconf/201910900008

Bretschneider, S., & Kimms, A. A basic mathematical model for evacuation problems in urban areas. Transportation Research Part A: Policy and Practice, Elsevier, 2011. vol. 45(6), 523-539. URL: https://doi.org/10.1016/j.tra.2011.03.008

Bulat, A., Dziuba, S., Minieiev, S., Koriashkina, L., & Us, S. Solution of the problem to optimize twostage allocation of the material flows. Mining of Mineral Deposits, 2020. volume 14(1), 27-35. URL: https://doi.org/10.33271/mining14.01.027

Gupta, G., & Paruchuri, P. Effect of human behavior on traffic patterns during an emergency. In 2016 IEEE 19th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), 2016. 2052- 2058. URL: https://doi.org/ 10.1109/ITSC.2016.7795888

Hezam, I.M., & Nayeem, Mk. A Systematic Literature Review on Mathematical Models of Humanitarian Logistics. Symmetry, 2021. volume 13(1):11. URL: https://doi.org/10.3390/sym13010011.

Jin, L., Xiang, M., Chen, S., Zheng, X., Yao, R., & Chen, Y. An Orderly Untangling Model against Arching Effect in Emergency Evacuation Based on Equilibrium Partition of Crowd. Discrete Dynamics in Nature and Society, volume 2017, Article ID 2757939, 7 pages. URL: https://doi.org/10.1155/2017/2757939

Kamishetty, S., & Paruchuri, P. Towards a Better Management of Emergency Evacuation using Pareto Min Cost Max Flow Approach. In Proceedings of the 6th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems (VEHITS 2020), 2020. 237-244. URL: https://doi.org/10.5220/0009395302370244

Kim, S.H., Li, K.J. & Cho, H.G. A Flexible Framework for Covering and Partitioning Problems in Indoor Spaces. ISPRS Int. J. Geo-Inf. 2020, 9, 618. URL: https://doi.org/10.3390/ijgi9110618

Miç, P., Koyuncu, M., & Hallak, J. Primary Health Care Center (PHCC) Location-Allocation with Multi- Objective Modelling: A Case Study in Idleb, Syria. International journal of environmental research and public health, 2019. 16(5), 811. https://doi.org/10.3390/ijerph16050811

Moreno, A., Alem, D., Ferreira, D., & Clark, A. An effective two-stage stochastic multi-trip locationtransportation model with social concerns in relief supply chains. Eur. J. Oper. Res., 269, 1050-1071. 2018. URL: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2018.02.022

Us, S., Koriashkina, L., & Stanina, O. An optimal two-stage allocation of material flows in a transportlogistic system with continuously distributed resource. Radio Electronics, Computer Science, Control, 2019, (1). URL: https://doi.org/10.15588/1607-3274-2019-1-24

Wang, H., Du, L., & Ma, S. Multi-objective open location-routing model with split delivery for optimized relief distribution in post-earthquake. Transp. Res. Part E Logist. Transp. Rev., 2014. volume 69, 160-179. URL: https://doi.org/10.1016/j.tre.2014.06.006

Калугін В.Д. Розробка науково-технічних основ для створення системи моніторингу, попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру та забезпечення екологічної безпеки / В.Д. Калугін, В.В. Тютюник, Л.Ф. Чорногор, Р.І. Шевченко // Системи обробки інформації. Харків: Харківський університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, 2013. Вип. 9(116). С. 204 – 216.

Науково-конструкторські основи створення комплексної системи моніторингу надзвичайних ситуацій в Україні: Монографія / В.А. Андронов, М.М. Дівізінюк, В.Д. Калугін, В.В. Тютюник. Харків: Національний університет цивільного захисту України, 2016. 319 с.

Новожилова М.В. Оцінка ефективності засобів ліквідації надзвичайної ситуації природного характеру методами нечіткої логіки / М.В. Новожилова, Р.В. Гудак, О.І. Чуб // Комунальне господарство міст, 2020, том 1, вип. 154. С. 126 – 132. DOI: 10.33042/2522-1809-2020-1-154-126-132

Kiseleva, E.M., & Koriashkina, L.S. Theory of continuous optimal set partitioning problems as a universal mathematical formalism for constructing Voronoi diagrams and their generalizations. II. Algorithms for constructing Voronoi diagrams based on the theory of optimal set partitioning. Cybernetics and Systems Analysis, 2015. 51(4), 489-499. URL: https://doi.org/10.1007/s10559-015-9740-y

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-27