СИСТЕМНИЙ АНАЛІЗ ВИЯВЛЕННЯ ПРОБЛЕМ СИСТЕМИ ОСВІТИ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/IT/2024-3-19Ключові слова:
системний аналіз, освіта, зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО), національний мультитест (НМТ)Анотація
Одним із пріоритетних напрямків розвитку суспільства є освіта, тому що освіта – це здобуття базових навичок та знань, які будуть фундаментом для подальшого навчання та майбутньої реалізації людини. Відомо, що якість освітнього процесу у містах та сільській місцевості в Україні значно відрізняється, що спричиняє нерівність можливостей учнів при вступі до вищих навчальних закладів. Метою роботи є проведення аналізу результатів іспитів учнів, аналіз стану матеріально-технічного забезпечення в школах, аналіз віку та рівня освіти вчителів, а також визначення шляхів вирішення даної проблеми. З цією метою проведено аналіз результатів ЗНО минулих років та НМТ, матеріально-технічної бази шкіл, віку вчителів. Проведений аналіз підтвердив нерівність можливостей учнів шкіл за приналежністю до типу місцевості. Виявлено проблеми такої нерівності учнів та запропоновано шляхи їх вирішення.
Посилання
Закон України про освіту: офіц. текст № 2145-VIII від 05 вересня 2017 р.: URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1206-20#Text (дата звернення: 21.01.2024).
Конституція України. – URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text (дата звернення: 20.12.2023).
Внутрішня система забезпечення якості освіти у школах – розроблено методрекомендації від Міністерства освіти і науки України URL: https://mon.gov.ua/news/vnutrishnya-sistema-zabezpechennyayakosti-osviti-u-shkolakh-rozrobleno-metodrekomendatsii (дата звернення: 23.12.2023). – Назва з екрану.
Державна служба якості освіти України URL: https://sqe.gov.ua/yakist-osvity-silski-shkoly-2021/ (дата звернення: 10.01.2024).
Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 / кол. авт.: Г. Бичко (осн. автор), Т. Вакуленко, Т. Лісова, М. Мазорчук, В. Терещенко, С. Раков, В. Горох та ін.; за ред. В. Терещенка та І. Клименко; Український центр оцінювання якості освіти. Київ, 2023. 395 с.
Статистичні дані із результатами іспитів ЗНО та НМТ. URL: https://zno.testportal.com.ua/opendata (дата звернення: 19.12.2023).
Червінська І., Червінський А., Никорак Я. Дистанційне навчання здобувачів шкільної освіти в умовах воєнного стану: реалії та перспективи розвитку. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Серія: Педагогічні науки. 2024. № 26(182). С. 145–150. DOI: 10.58407/visnik.242626
Тимошко Г. Особливості реалізації маркетингового підходу у процесі підвищення якості шкільної освіти. Збірник праць XІX Міжнародної наукової конференції «Сучасні досягнення в науці та освіті», 2024 р. Хмельницький: ХНУ. С. 17–24.