ТРАНСФОРМАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ СИСТЕМИ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33287/101906Ключові слова:
громада, державне управління, децентралізація, освіта, освітня система, освітня реформа.Анотація
Розглядаються рівні державного управління та повноваження Міністерства освіти та науки України. Досліджуються основні аспекти та проблеми трансформації освітньої мережі в сучасних умовах децентралізації. Вказується на нагальну необхідність перерозподілу обов'язків в управлінні освітою між центром та регіонами з наданням останнім самостійності у вирішенні фінансових, організаційних та управлінських питань на регіональному рівні. Зазначається, що розширення повноважень місцевих органів виконавчої влади в управлінні закладами освіти є основним завданням процесу децентралізації. Аналізується польський досвід децентралізації управління базовою освітою, згідно з яким в Україні рекомендується зобов'язати органи місцевого самоврядування реалізовувати освітню політику відповідно до локальних потреб і фінансування управління школами та постійно аналізувати якість освіти. Розглядаються результати пілотного проєкту «Децентралізація: реформування освіти на місцевому рівні».
Посилання
Горбова Н. А. Культурно-антропологічний підхід у етнопедагогічних дослідженнях і практичних перетвореннях освіти / Н. А. Горбова // Наук. вісн. Мелітоп. держ. пед. ун-ту. Сер. «Педагогіка» : зб. ст. – 2012. – Вип. 9. – С. 283 – 291.
Гриневич Л. М. Тенденції децентралізації управління базовою освітою в сучасній Польщі : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Гриневич Лілія Михайлівна. – Київ, 2005. – 20 с.
Застрожнікова І. В. Державне регулювання підготовки кадрів для об'єднаних територіальних громад вищими навчальними закладами України / І. В. Застрожнікова // Акт. проблеми держ. упр. : зб. наук. пр. – 2019. – Вип. 1(55). – С. 150 – 154.
Ульянченко Ю. О. Інформаційне забезпечення процесу прийняття рішень у державному управлінні: нові методологічні підходи / Юрій Ульянченко, Аліна Гнатенко // Держ. упр. та місц. самоврядування. – 2015. – Вип. 2(25). – С. 230 – 238.
Як проходить реформування освіти на місцевому рівні. – Режим доступу : http://samoorg.com.ua/blog/2019/03/18/yak-prohodit-reformuvannya-osviti-na-mistsevomu-rivni.
Sychenko, V. V. (2016). Mechanisms of reforming the education system in Ukraine. In M. Dei, & O. Rudenko (Eds.), Innovations in science and education: challenges of our time (pp. 41–42). London, England, IASHE.