ВОЄННІ ТА ПАТРІОТИЧНІ ТОРГОВЕЛЬНІ МАРКИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/LST/2022-1-7Ключові слова:
торговельна марка, патріотична торговельна марка, соціальна роль, публічний порядок, принцип моралі, ЄС, США.Анотація
цифічних заявок на торговельні марки. Воєнні події і Україні призвели до виникнення війського фольклору. Зявилася велика кількість влучних фраз та висловів, які за декілька днів стали крилатими та впізнаваними українцями, а окремі з них стали відомими у всьому світі. В світлі того, що такі фрази та вислови вже набули впізнаваності, логічним видається, що зявляються заявки на торговельні марки з використанням таких висловлювань або найбільш впізнаваних їх частин. Метою статті є підтвердити той факт, що навіть негативні події стають каталізаторами для подачі заявок на торговельні марки та визначити, чи можуть бути особливості проведення експертизи заявок на торговельні марки, які мають воєнний чи патріотичний характер. Завдання статті визначені з урахуванням поставленої мети: провести пошук по базі торговельних марок Укрпатенту за пошуковими словами, що є в крилатих фразах сучасного воєнного українського фольклору; провести пошук по базам торговельних марок з метою пошуку заявок або реєстрацій торговельних марок, які мали місце після трагічних подій і прямо асоціювалися з цими подіями; провести пошук по базам торговельних марок на предмет виявлення специфічних «патріотичних» торговельних марок; здійснити загальний аналіз правових положень щодо таких торговельних марок, які є в Україні, Європейському Союзі та Сполучених Штатах Америки. Наукова новизна полягає у пропозиції враховувати соціальну функцію торговельну марку під час проведення експертизи торговельних марок, які мають воєнних чи патріотичний характер. Висновки. Проведення експертизи українських «воєнних та патріотичних» торговельних марок має відбуватися через призму оцінки їх відповідності принципам моралі та публічного порядку, оскільки концепції недобросовісного заявника в Україні немає в тому вигляді, в якому б вона дозволяла відмовляти в реєстрації. При цьому має враховуватися соціальна функція торговельної марки, тобто здатність торговельної марки виступати інструментом соціального спілкування. Не зважаючи на економічну природу торговельної марки, окремі з них можуть, але не повинні ставати тригерами ворожнечі та агресії.
Посилання
Irene Calboli. Trade marking ‘COVID’ and ‘Coronavirus’ in the USA: an empirical review. Journal of Intellectual Property Law & Practice. 2021. № 16. P. 473–483.
Zhang Yi. Trademark applications using martyr's patriotic phrase rejected. URL: http://global.chinadaily. com.cn/a/202103/16/WS60505d53a31024ad0baaf856 (дата звернення: 25.09.2022)
Office Action Outgoing dated Jul. 10, 2004 in the US trade mark application no. 76337829 for FAMILIES OF SEPTEMBER 11. URL: https://tsdr.uspto.gov/#caseNumber=76337829&caseType=SERIAL_NO (дата звернення: 25.09.2022)
Office Action Outgoing dated Nov. 05, 2002 in the US trade mark application no. 76322994 for 11 SEPTEMBER. URL: https://tsdr.uspto.gov/#caseNumber=76322994&caseType=SERIAL_NO (дата звернення: 25.09.2022)
Бібліографічні дані заявки № m202205593. Спеціальна інформаційна система Укрпатенту. URL: https://sis.ukrpatent.org/uk/search/detail/1688893 (дата звернення: 25.09.2022)
Бібліографічні дані заявки № m202209218. Спеціальна інформаційна система Укрпатенту. URL: https://sis.ukrpatent.org/uk/search/detail/1701528 (дата звернення: 25.09.2022)
Методичні рекомендації з окремих питань проведення експертизи заявки на знак для товарів і послуг, затверджені Наказом Державного підприємства «Український інститут промислової власності» від 07.04.2014 № 91. URL: metod-rek-tm-08022016.pdf (ukrpatent.org) (дата звернення: 25.09.2022)
Trademark registration No. 1801973: Tmview. URL: https://www.tmdn.org/tmview/#/tmview/detail/ US500000074004391 (дата звернення: 25.09.2022)
Nonfinal USPTO Action dated 18 August 2021. See also 15 U.S.C. §§1051-1053, 1127; Eagle Crest, Inc., 96 USPQ2d 1227, 1229-31 (TTAB 2010); TMEP §§1202.17(c)(i)(A), (c)(iii), 1213.03(a), (b). URL: www.uspto. gov (дата звернення: 25.09.2022)