ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДЕЛІ ПІДЗВІТНОСТІ COMPSTAT У ДІЯЛЬНОСТІ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/LST/2023-2-8

Ключові слова:

управлінська діяльність, модель, кримінальний аналіз, управління ефективністю, підзвітність, інформаційні технології, CompStat нарада.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню та висвітленню сучасного позитивного досвіду організації управлінської діяльності у правоохоронній діяльності, яка виникла і сформувалась як самостійна проактивна модель діяльності на основі кращих практик управлінської діяльності запозичених з комерційного сектору суспільних відносин. Визначено, що фундаментальними передумовами, які стали основою перегляду напрацьованого досвіду організації управлінської діяльності у роботі правоохоронних органів стали поглиблені сутнісні знання про різноманітні аспекти існування злочинності, доступність технологічних можливостей опрацювання надвеликих обсягів кримінологічних даних, підсилення практики протидії злочинності новітніми можливостями проведення кримінальних аналітичних досліджень. Встановлено, що основна мета застосування моделі підзвітності CompStat є досягнення максимальної ефективності у вирішенні тактичних і стратегічних завдань боротьби зі злочинністю в межах наявних ресурсів правоохоронних органів, які виконують свої завдання у мінливому операційному середовищі. Констатовано, що організаційно модель підзвітності CompStat складається з послідовної реалізації трьох складових елементів: збір та поглиблений аналіз кримінологічних даних, упровадження та етап проведення CompStat наради. Критично важливе значення для успішної реалізації моделі правоохоронної діяльності CompStat має розбудова сучасної організаційної та інформаційної технологічної (ІТ) інфраструктури, яка передбачає широке застосування можливостей географічних інформаційних систем (ГІС). Центральним організаційним етапом реалізації досліджуваної моделі є CompStat наради, під час проведення якої керівники вищого рівня заслуховують керівників відокремлених (місцевих) правоохоронних органів та на підставі колективного досвіду та знань спільно напрацьовують ефективні контрзаходи (відповіді).

Посилання

John A. Eterno, Eli B. Silverman. The NYPD’s CompStat: compare statistics or compose statistics? International Journal of Police Science & Management .Volume 12. Number 3. Pp. 426–449.

Vito Gennaro, John Reed, William Walsh. “Police executives' and managers' perspectives on Compstat”. Police Practice and Research. 2017. 18(1): Pp. 15–25.

Jeff Godown. “The CompStat Process: Four Principles for Managing Crime Reduction”. Police Chief Magazine Vol. LXXVI No. 8, August 2009. 4. Robert Zink. The trouble with CompStat. The PBA magazine. URL: https://web.archive.org/ web/20070427135737/http:/www.nycpba.org/publications/mag-04-summer/compstat.html (дата звернення 23.06.2023).

Paul E. O’Connell. Using Performance Data for Accountability: The New York City Police Department’s CompStat Model of Police Management. August 2001. URL: https://www.businessofgovernment.org/sites/ default/files/CompStat.pdf (дата звернення 23.06.2023).

Brenda J. Bond. Rethinking the CompStat process to enhance problem-solving responses: Insights from a randomized field experiment Journal: Police Practice and Research: An International Journal. URL: https://www.researchgate.net/publication/268529316_Rethinking_the_Compstat_process_to_enhance_problem- solving_responses_insights_from_a_randomized_field_experiment (дата звернення 23.06.2023).

Положення «Про організацію післядипломної освіти працівників Національної поліції». Затверджено Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 24.12.2015 року № 1625. URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0076-16#Text (дата звернення: 07.04.2023).

Федчак І. А. Основи кримінального аналізу : навчальний посібник. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2021. 288 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-05

Номер

Розділ

КРИМІНАЛЬНЕ ПРАВО, КРИМІНОЛОГІЯ