FEATURES OF STRATEGIC COMMUNICATIONS IN THE ERA OF DIGITALIZATION AND THE DEVELOPMENT OF NEW MEDIA TOOLS IN PUBLIC ADMINISTRATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/2414-4436/2023-1-2

Keywords:

strategic communications, communications in public administration, communication environment, new media, “soft power”

Abstract

The relevance of the research is determined by the processes taking place in the world, which lives in the era of digitization and the development of media communications. The problem of orderliness of public communications, the creation of a communication mechanism for self-regulation of relations between the state, business and the public, the development of new media tools in public administration, the formation of strategic project solutions capable of giving the development of the public sphere a predictable character is an urgent one. In the process of research, the concept of strategic communication in public administration, its features, in particular, as the most important component of “soft power” that produces the attractiveness of public authorities, values, ideology, and other functional features of the state, were clarified. It is emphasized that the development and implementation of strategic communication should take into account the economic, political, and cultural circumstances in which the state and society are. It has been proven that communication activity is part of the strategy of public administration bodies, which allows to convey the mission, goals and objectives of the state to the general public. Modern media tools through which strategic communications are successfully implemented are characterized, namely websites, e-mail, convergent media, Internet applications and Internet resources. It has been proven that new media act as innovative technologies for the development of all previous means of mass communication, as a new strategy for promoting information. It is substantiated that an important factor in the development of strategic communications in public administration is the transition from a one-way information model to a multilateral reverse subject-subject interaction using new forms of media communication. The principles by which an effective communication strategy of public authorities with external target audiences should be developed are defined. 

References

Internews : вебсайт. URL: http://surl.li/heuqt/

Сивак Т. Принципи стратегічних комунікацій у публічному управлінні. Public Administration: Theory and Practice. 2019. № 1. С. 41–49.

Сивак Т.В. Інституціоналізація стратегічних комунікацій у системі публічного управління України : дис. … докт. наук з держ. упр. : 25.00.01. Київ, 2020.

Kraidy M., Miller T. Global Media Studies. New York : John Wiley & Sons, 2016. 256 p.

Галушко О., Петкевич А. Сучасний стан та перспективи розвитку глобального медіаринку. Міжнародний науковий електронний журнал. 2019. № 4. URL: https://www.ukrlogos.in.ua/10.11232-2663-4139.04.31.html.

Ліченко А. Масмедіа як засіб реалізації зовнішньополітичних концепцій “soft power” і “smart power”. Масова комунікація: історія, сьогодення, перспективи : науково-практичний журнал. Луцьк, 2016. № 9–10 (7). С. 24–28. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13054.

Дрешпак В. Комунікації в публічному управлінні : навчальний посібник. Дніпропетровськ : ДРІДУ НАДУ, 2015. 168 с.

Трегуб К. Особливості функціонування мас-медіа у період трансформації сучасного українського суспільства: проблема соціальної відповідальності. Вісник Львівського університету. Серія «Соціологічна». 2015. Вип. 9. С. 138–146. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnu_sociology_2015_9_16.

Гай-Нижник П., Чупрій Л. Культура як основа «м’якої сили» держави Україна в контексті підвищення її зовнішньополітичного авторитету. Гілея. 2013. Вип. 79. № 12. С. 266–269.

Published

2023-08-30