ЗНАХОДЖЕННЯ ТА АНАЛІЗ ХАРАКТЕРИСТИК КОЧЕННЯ КОЛЕСА НА РЕЙКА ЗА НАЯВНОСТІ В'ЯЗКОЇ НЕСТИСЛИВОЇ ПРОМІЖНОЇ СРЕДНИКИ СЕРЕДНІЙ
Ключові слова:
фрикційна пара, коефіцієнт зчеплення, колесо локомотива, рейкова колія, рівняння Навье − Стокса, метод зважених відхилів.Анотація
Мета статті – розробка, розв’язок і аналіз математичної моделі руху колеса по рейці за наявності в зоні контакту проміжного середовища. Для визначення характеристик кочення колеса по рейці за наявності проміжного середовища в режимах розгону і гальмування розв’язані рівняння руху в’язкої нестисливої рідини. Задоволення граничним умовам проведено методом зважених відхилів у вигляді поточкової коллокації. На основі проведених розрахунків і аналізу встановлено, що за наявності проміжного середовища в режимах розгону та гальмування відносне ковзання по-різному впливає на коефіцієнт зчеплення коліс з рейками. Результати розрахунків добре узгоджуються з експериментальними даними.
Посилання
Сердюк, А.А. Качение колеса по рельсу с разделяющей их промежуточной средой / А.А. Сердюк // Науковий вісник НГА України. − 1999. − №2. − С.77-79.
Таран, И.А. Влияние промежуточной среды на взаимодействие тормозной колодки и колеса / И.А. Таран // Металлургическая и горнорудная промышленность (специальный выпуск). – 1997. – № 1-2. – С. 33-35.
Monia A.G. Analytical definition of the wheel rolling characteristics on the rail in the presence of the intermediate medium / Monia A.G. // Гірнича електромеханіка та автоматика: наук.-техн. зб. − Дніпро, 2016. − Вип. 96. − С. 53-59.
Моня, А.Г. Математическая модель качения колеса по рельсу при наличии разделяющей их промежуточной среды / А.Г. Моня, И.А. Таран // Збірник наукових праць Національного гірничого університету. – 2006. – №24. – С. 97-105.
Лойцянский, Л.Г. Механика жидкости и газа / Л.Г. Лойцянский. − М.: Наука, 1987. − 840 с.
Зенкевич, О. Конечные элементы и аппроксимация: пер. с англ. / О. Зенкевич, К. Морган. − М.: Мир, 1986. − 318 с.