ВИЗНАЧЕННЯ ТИСКУ І ТЕМПЕРАТУРИ НА ТРУХЛІЙ ПОВЕРХНІ ДИСКОВОГО ГАЛЬМА
Ключові слова:
фрикційна пара, коефіцієнт зчеплення, дискове гальмо, гальмовий момент, колесо локомотива, рейкова колія.Анотація
Мета статті – для вибраних шляхом математичного моделювання раціональних параметрів основних елементів дискового гальма шахтного локомотива з багатосекторним гальмовим диском обчислити максимальну температуру та визначити найбільший тиск на робочій поверхні. На основі математичного моделювання знайдені максимальна температура і найбільший тиск на робочій поверхні дискового гальма з багатосекторним гальмовим диском. Показано, що максимальна температура на поверхні тертя основних елементів дискового гальма з вибраними параметрами в специфічних шахтних умовах при найбільш несприятливих умовах роботи не перевищить допустиме значення.
Посилання
Проців В.В. Формування динамічної моделі шахтного шарнірно-зчленованого локомотива, що рухається в режимі гальмування [Текст] / В.В. Проців // Наук. вісн. НГУ. – 2009. – № 4. – С. 76–83.
Александров М.П. Грузоподъемные машины [Текст]: учебн. [для студ. высш. учебн. зав.] / М.П. Александров – М.: Высш. шк., 2000. – 552 с.
Проців В. В. Динамічна модель гальмівних систем, що реалізовують гальмівну силу в контакті колеса та рейки [Текст] / В. В. Проців, О. Є. Гончар // Зб. наук. праць НГУ. – 2010. – № 34. – Т. 2. – С. 160 – 171.
Белобров В.И. Тормозные системы шахтных подъемных машин [Текст] / В.И. Белобров, В.Ф. Абрамовский, В.И. Самуся К.: Наук. думка, 1990. 176 с.
Моня А.Г. Выбор рациональных параметров дискового тормоза шахтного локомотива с многосекторным тормозным диском [Текст] / А.Г. Моня // Гірн. електромеханіка та автоматика: наук.-техн. зб. 2003. Вип. 71. С. 7582.
Процив В.В. Экспериментальное определение характеристик сцепления шахтного локомотива в режиме торможения [Текст] / В.В. Процив, А.Г. Моня // Геотехн. механіка: міжвід. зб. наук. праць. 2002. Вип. 40. С. 231-236.
Сердюк А.А. Температурные и фрикционные характеристики дискового тормоза в условиях повышенного содержания пыли и влаги [Текст] / А.А. Сердюк, А.Г. Моня // Сб. науч. тр. НГУ. – 2003. – Т. 2, №17. – С. 246–250.
Моня А.Г. Интегрирование дифференциального уравнения теплопроводности для определения тепловой нагруженности дискового тормоза шахтного локомотива [Текст] / А.Г. Моня // Наук. вісн. НГУ. – 2012. – № 3. – С. 86–91.