PSYCHOLOGICAL ASPECTS IN TRAINING AND INSTRUCTIONS ON OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY IN FORESTRY

Authors

  • V.V. Gilpert
  • O.V. Stolbchenko

Keywords:

psychological aspect, training and instruction on labor protection, labor safety, risk-oriented thinking, human factor, forestry.

Abstract

Aim. Determining the importance of psychological approaches in training and instruction on labor safety. Research methods. Research methods include theoretical analysis and pedagogical experiment. Research results. A number of aspects have been identified, taking into account those to help eliminate dangerous and harmful factors and create a normal psychological climate. Scientific novelty. The role considering the psychological peculiarities in conducting training and workshops on labor safety is considered. Practical value. A range of psychological aspects review to be considered at training and workshops on labor safety are proposed.

References

Закон України «Про охорону праці // Закон №2695-ХІІ від 14.10.92 [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12.

Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою (НПАОП 0.00-4.12-05) / Наказ Держнаглядохоронпраці України № 15 від 26.01.2005 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0231-05#Text.

Березуцький В.В., Адаменко М.І. Небезпечні виробничі ризики та надійність: навчальний посібник для студентів за напрямком підготовки 6.170202 «Цивільна безпека»/ В.В. Березуцький, М.І. Адаменко – Харків: ФОП Панов А. М., 2016. – 385 с.

Синявський В. Психологічні аспекти безпеки людини в процесі праці. JEcolHealth, vol. 15, nr 6, listopad-grudzień 2011.

Published

2023-11-17

How to Cite

Gilpert, V., & Stolbchenko, O. (2023). PSYCHOLOGICAL ASPECTS IN TRAINING AND INSTRUCTIONS ON OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY IN FORESTRY. Electrical and Information Systems, (103), 164–168. Retrieved from https://journals.politehnica.dp.ua/index.php/eis/article/view/360