ЩОДО СУТНОСТІ ПУБЛІЧНИХ ПОСЛУГ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • Володимир БУБЛЕЙНИК Класичний приватний університет
  • Євген ЛЕГЕЗА Університет митної справи та фінансів https://orcid.org/0000-0001-9134-8499

DOI:

https://doi.org/10.32782/LST/2024-3-7

Ключові слова:

адміністративна послуга, зміст, елемент, ознака, послуга, державна послуга

Анотація

Наукова стаття присвячена висвітленню послугам, співвідношення публічних та адміністративних послуг, які надаються в Україні. Враховуючі нормативно-правові акти та стан наукової розробки виокремлено ознаки публічних послуг. Авторами сформульовано поняття публічних послуг як результату діяльності урегульованого законом адміністративного органу, який розглядає заяву фізичної або юридичної особи про видачу адміністративного акта (дозволу, ліцензії, свідоцтва тощо), спрямованого на забезпечення прав і законних інтересів фізичної або юридичної особи та/або виконання нею передбачених законом обов'язків. Ознаками публічних послуг є: публічний інтерес, безпосередня ініціатива (звернення) фізичної та/або юридичної особи, визнання дійсності права на майно, територіальність, публічне повідомлення про державну реєстрацію права, правовий характер, результат – видача індивідуального адміністративного акта (свідоцтва, дозволу, ліцензії, реєстраційного рішення тощо), невиконання або неналежне виконання обов'язків з надання публічної послуги відповідальність посадових і службових осіб за результати діяльності, в тому числі. Акцентовано увагу, що регуляторне законодавство повинно надавати відповідному публічному органу повноваження надавати різні види послуг. Наприклад, певні публічні послуги можуть надаватися лише певними органами влади, визначеними на законодавчому рівні, на відміну від інших видів звернень, які можуть розглядатися та вирішуватися ширшим колом суб'єктів. Для отримання адміністративних послуг суб'єкт звернення повинен виконати умови, передбачені законодавством. Наприклад, для отримання послуги, пов'язаної з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно, подаються певні процесуальні документи (заява встановленої форми, документ, що посвідчує особу заявника (паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка проживає в Україні, національний, дипломатичний або службовий паспорт іноземного громадянина чи паспорт громадянина України для виїзду за кордон), а також копія реєстраційного документа), та копію реєстраційного номера облікової картки платника податків згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків).

Посилання

Абраменко Ю. Публічні послуги та їх роль у забезпеченні якості управління Публічне адміністрування: теорія та практика. Електронний збірник наукових праць. Випуск 2 (6). 2011. URL: http://www.dridu.dp.ua/zbirnik/2011-02(6)/11ayyzyu.pdf

Адміністративні послуги – нова якість держави. Пріоритети. Центр політико-правових реформ 2003. № 6(12). URL: http://www.centre@pravo.org.ua.

Виконавча влада і адміністративне право. За заг. ред. В.Б. Авер’янова. К.: Ін-Юре, 2002. 668 с.

Гаращук В. Управлінські послуги – новий інститут чи нова помилка? Вісник АПрН України. 2001. № 3. С. 109–114.

Ківалов С. В. Основні напрямки реформування адміністративного права. Актуальні проблеми держави і права: Зб. наук. праць. Вип. 19. Одеса: Юрид. л-ра, 2003. С. 3–8.

Коліушко І. Б. Виконавча влада та проблеми адміністративної реформи в Україні: Монографія. К.: Факт, 2002. 260 с.

Концепція розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2006 р. № 90-р. Кабінет Міністрів України. Офіційний вісник України. 2006. № 7. С. 168–170.

Острах М. Б. Поняття адміністративних послуг: теоретичний аспект. Держава і право: збірник наукових праць. К., 2009. С. 155–159.

Про адміністративні послуги: Закон України від 06.09.2012. Верховна Рада України. Відомості Верховної Ради. 2013. № 32. Ст. 409.

Легеза Є. О. Теорія публічних послуг: адміністративно-правова складова. Монографія. Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2016. 452 с.

Про соціальні послуги: Закон України від 19 червня 2003 р. № 966. Верховна Рада України. Відомості Верховної Ради України. 2003. № 45. Ст. 358.

Сороко В., Ходорівська Н. Надання державних послуг як функція державного управління. Вісник державної служби. 2007. № 3. С. 17–28.

Тимощук В. П. Адміністративна процедура та адміністративні послуги. Зарубіжний досвід і пропозиції для України. Автор. К.: Факт, 2003. 496 с.

Щодо надання роз'яснення термінів, які застосовуються у Законі України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення: Лист від 18.12.2009 № 967-0-2-09-22 Міністерство юстиції України. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v967-323-09

Leheza Yevhen, Pisotska Karina, Dubenko Oleksandr, Dakhno Oleksandr, Sotskyi Artur. The essence of the principles of ukrainian law in modern jurisprudence. revista jurídica portucalense, december, 2022. 342–363. doi: https://doi.org/10.34625/issn.2183-2705(32)2022.ic-15

Leheza Yevhen, Nalyvaiko Larysa, Sachko Oleksandr, Shcherbyna Victor, Chepik-Trehubenko Olha. Principles of law: Methodological approaches to understanding in the context of modern globalization transformations. Ius Humani Revista De Derecho, 11(2), 2022. 55–79. https://doi.org/https://doi.org/10.31207/ih.v11i2.312.

Zadyraka Nataliia, Leheza Yevhen, Bykovskyi Mykola, Zheliezniak Yevhenii, Leheza Yulia. Correlation of Legal Concepts of Administrative Procedure and Administrative Liability in the Sphere of Urban Planning. Jurnal cita hukum indonesian law journal. 2023. Vol. 11 No. 1, pp. 33–44, DOI: https://doi.org/10.15408/jch.v11i1.31784

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-25

Номер

Розділ

АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО І ПРОЦЕС, ФІНАНСОВЕ ПРАВО, ІНФОРМАЦІЙНЕ ПРАВО