ПОНЯТТЯ, ВИДИ ТА СУТНІСТЬ ПРЕДСТАВНИЦТВА ГРОМАДЯНИНА ТА ДЕРЖАВИ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ СУДІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/LST/2024-3-8

Ключові слова:

представництво, нормативно-правове регулювання, адвокат, захист, інтерес, адміністративний суд

Анотація

Метою наукової статті є визначення поняття, види та сутність представництва громадянина та держави в адміністративному суді. З’ясовано, що нормативно невизначеним є встановлення допустимості кількісних показників, що відображують статус представника. Визначено, що не встановлюється нормативних обмежень щодо допустимості та прийнятності множинності представників в адміністративному суді. Зроблено висновок, що представництво в адміністративному суді має розумітися як правовідносини, в яких одна особа чи коло осіб діють на підставі договору чи закону задля вчинення в інтересах довірителя дій та захисту його інтересів та законних прав, що виникають, змінюються та реалізуються в публічній сфері. Підкреслено, що зміст процесуального статусу представника залежить від статусу особи-довірителя. Зазначено, що здійснення представництва не призводить до отримання представником особистих благ, окрім оплати його послуг, що може бути передбачено договором чи посадовою інструкцією чи умовами довіреності. Обґрунтовано, що наявність відносин представництва в адміністративному суді не позбавляє права довірителя самостійно діяти в судовому розгляді публічно-правового спору. Акцентовано, що представництво в адміністративному суді переслідує мету забезпечення ефективному захисту суб’єктивних прав та інтересів особи, сприяння найбільш повній реалізації особою права на захист своїх прав та інтересів, тобто передусім переслідується мета надання якісної юридичної допомоги, що не виключає ситуації множинності представників. Наголошено, що участь представника в адміністративному процесі має бути документарно підтверджено, що визначає специфіку її реалізації.

Посилання

Кодекс адміністративного судочинства України: Закон України від 6 липня 2005 року № 2747-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15#Text

Конституція України: закон України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. Ст. 141.

Про судоустрій і статус суддів: Закон України від 2 червня 2016 року № 1402-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1402-19#Text

Смокович М. І. Проблеми доступності до правосуддя в адміністративному судочинстві. Вісник Вищої ради юстиції. 2012. № 2(10). С. 16–30

Величко О. М. Представництво прав, свобод та інтересів громадян в адміністративному судочинстві. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.07 – адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2019. 209 с.

Панова Г. Адміністративно-правові відносини як критерій втручання адміністративного суду в розсуд субʼєкта публічної адміністрації. Підприємництво, господарство і право. 2017. № 8. С. 112–116.

Легеза Ю. О. Розсуд судді адміністративного суду: поняття та класифікація. Правові новели. Науковий юридичний журнал. 2022. №18. С. 77–81

Пасенюк О. M. Становлення адміністративної юстиції в Україні. Вісник Центральної виборчої комісії. URL: http: //www. cvk. gov. ua/visnyk/index. php?mID= 13

Величко О. М. Окремі аспекти змісту представництва в адміністративному судочинстві. International journal of «Supremance of law» – Revista Știintifică internatională «Suprematia dreptului». 2018. № 4. P. 180–184

Про адміністративну процедуру: Закон України від 17 лютого 2022 року № 2073-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2073-20#Text

Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу: Закон України від 18 березня 2004 року № 1629-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1629-15#Text

Ceferin v. Slovenia. URL: https://hudoc.echr.coe.int/eng#{"itemid":["001-180286"]}

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-25

Номер

Розділ

АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО І ПРОЦЕС, ФІНАНСОВЕ ПРАВО, ІНФОРМАЦІЙНЕ ПРАВО