МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ ТА ПОСАДОВИХ ОСІБ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Автор(и)

  • Катерина Володимирівна КОМАРОВА

DOI:

https://doi.org/10.33287/102035

Ключові слова:

професійна компетентність, державні службовці, посадова особа місцевого самоврядування, знання, уміння, навички, модель навчання, індивідуальне та організаційне навчання

Анотація

На підставі аналізу та синтезу сучасних наукових концепцій професійного навчання обгрунтовуються найбільш ефективні моделі формування та розвитку професійної компетентності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Визначаються основні складники професійної компетентності. Акцентується увага на формуванні та розвитку концептуальних, комунікаційних та професійних навичок, оскільки компетентність реалізується лише в практичній діяльності, в основі якої лежать навички. Пропонуються моделі професійного навчання, які можна застосовувати в навчальних закладах.

Посилання

Бандура А. Теория социального научения. Санкт-Петербург: Евразия, 2000. 320 с.

Гоулман Д. Змоциональное лидерство: искусство управления на основе :моционального интеллекта: пер. с англ. Москва: Альпина Паблишер, 2015. 301 с.

Дафт Р. Уроки лидерства: пер. с англ. Москва: Зксмо, 2006. 480 с.

Комарова К. В. Вертикальне лідерство як фактор підвищення професійної компетентності державного службовця. Теорія та практика публічноі" служби: зб. тез доп. XI наук.-практ. конф., м. Дніпро, 21 груд. 2018 р. Дніпро, 2018. С. 200 – 202.

Науково-практичний коментар до закону України «Про державну службу» / ред. кол.: К. О. Ващенко [та ін.]. Київ: ФОП Москаленко О. М., 2017. 796 с.

Про державну службу: Закон України від 10 груд. 2015 р. № 889-VІІІ. Відомості Верховноі" Ради Украі"ни. 2016. № 4. Ст. 43.

Про затвердження Положення про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад: Постанова Кабінету Міністрів України від 6 лют. 2019 р. № 106. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/106-2019-%D0%BF.

Сенге П. Пятая дисциплина. Искусство и практика самообучающейся организации. Москва: Олимп-Бизнес, 2009. 448 с.

Уиддет С., Холлифорд С. Руководство по компетенциям: пер. с англ. Москва: HIPPO, 2003. 224 с.

European Communities. The European Qualifications Framework for Lifelong Learning (EQF). (2008). Education and Training. Luxemburg: Office for Official Publications of the European Communities. Retrieved from http://ecompetences.eu/wp-content/uploads/2013/11/ EQF_broch_2008_en.pdf.

Katz, R. (1974, September – October). Skills of an Effective Administrator. Harvard Business Review. 90 – 102.

Kim, D. H. (1993). The Link between Individual and Organizational Learning. Sloan Management Review, 35 (1), 37 – 50.

Kolb, D., Osland, J., & Rubin, I. (1995). Organizational Behavior: An Experiential Approach to Human Behavior in Organizations. 6th ed. Prentice-Hall: Englewood Cliffs, NJ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-24