УДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ГРАФІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ КОМП’ЮТЕРІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

Ключові слова:

комп'ютерні технології, механічні спеціальності, міждисциплінарні зв'язки, фа-хівці технічних галузей.

Анотація

Мета роботи. Дослідження можливостей поєднання традиційних та комп’ютерних методів викладання графічних дисциплін для підвищення рівня технічних знань студентів у процесі підготовки майбутніх фахівців з матеріалознавства. Методика дослідження. У статті проаналізовані та розроблені теоретичні та методичні основи застосування інформаційних систем в ході вивчення дисципліни "Нарисна геометрія, інженерна та комп'ютерна графіка" в вищих технічних навчальних закладах. Результати досліджень. Розроблено складові навчально-методичного комплексу з нарисної геометрії, інженерної та комп'ютерної графіки для майбутніх фахівців технічної галузі механічних спеціальностей. Аналізуються існуючі проблеми при традиційному підході до викладання графічних дисциплін і обґрунтовується необхідність впровадження комп'ютерних технологій в навчальний процес. Показано, що використання сучасних комп'ютерних систем дозволяє студентам механічних спеціальностей легше і швидше засвоювати базові технічні знання і отримувати практичні навички комп'ютерного моделювання і графіки, в умовах обмеженого часу навчального процесу, більш свідомо і глибше розуміти правила класичної нарисної геометрії та інженерної графіки. Відзначено, що надмірна комп'ютеризація навчального процесу призводить до впевненості студентів в необмежені можливості комп'ютерів, що в свою чергу може привести їх до думки про відмову від самостійних зусиль для досягнення певних результатів у виконанні виробничих завдань у професійній діяльності після закінчення вузу. Тому, розумний компроміс між традиційним підходом до вивчення дисципліни та використанням комп'ютерних технологій є важливим завданням педагогів вищої школи. Наукова новизна. Методологічно поєднані аналіз теоретичних досліджень сучасних методик викладання графічних дисциплін з практичними результатами набуття знань студентами механічних спеціальностей. Показано, що для студентів механічних спеціальностей графічні дисципліни необхідно викладати як традиційно, з акцентом на майбутню професію, так і всебічно застосування технології комп'ютерної освіти. Практична значимість. Зміст робочих програм курсу "Нарисна геометрія, інженерна та комп'ютерна графіка", має бути скориговано в бік більшої уваги тривимірному моделюванню геометричних фігур із застосуванням комп'ютерних технологій. Необхідно враховувати міждисциплінарні зв'язку, розробляти і впроваджувати єдиний методологічний підхід, придатний для викладання загально інженерних дисциплін з використанням комп'ютерних технологій в навчальному процесі.

Посилання

Боровой, Г.Л. (2007) Совершенствование графической подготовки будущих инженеров-педагогов. Образовательные технологии в преподавании графических дисциплин: материалы II республ. науч.-практ. конф., Брест, 18-19 мая 2007 г.; Брестский гос. техн. ун-т; редкол. : В. В. Тур [и др.]. – 13-15.

Козачко, О. М., Козачко, А.О. (2016) Графічно-інформаційні технології формування професійної спрямованості студентів технічних ВНЗ в процесі вивчення інженерної та комп'ютерної графіки. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. - Вип. 3, 68-72.

Виноградов, В. Н. (2001) Начертательная геометрия: учебник. – 3-е изд., перераб. И доп. – Минск: Амалфея. – 368 с.

Малякова, І. А., Калина, Д.Ю. (2007) Диференціація підходів до викладання дисципліни „Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка. Вісник Кременчуцького державного політехнічного університету: Збірник наукових праць КДПУ. – Т.2. - №1/2007(42), 27-31

Карабчевский, В. В., Детюк, С.В. (2000) Компьютерные технологии в инженерной графике: опыт разработки и применения обучающих систем. Образование и виртуальность-2000: сб. тр. 4-й междунар. конф. – Харьков: УАДО, 165-169.

Кучер, З.С. (2016) Методичні аспекти використання інноваційних комп’ютерних програм у графічній підготовці студентів. Збірник наукових праць “Професійна освіта: методологія, теорія та технології”, - Педагогічні науки – Вип. 4, 131-144

Кравченя, Э. М. (2005) Технические средства обучения: учеб. пособие. – Минск: Выш. шк. – 304 c.

Козяр, М. М. (2013) Теоретико-методичні засади використання інформаційного середовища у вищих технічних закладах під час вивчення нарисної геометрії, інженерної та комп’ютерної графіки. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Вип. 7, 73-78.

Прошкін, В. В. (2017) Формування проектно-конструкторської компетентності майбутніх інженерів засобами ІКТ. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. - № 1, 247–252.

Кукушин, В.С. (2004) Педагогические технологии: учеб. пособие для студентов пед. спец.; под ред. В. С. Кукушина. – Серия “Педагогическое образование”. – Москва: ИКЦ “Март”; Ростов н/Д : Издат. центр “Март”. – 336.

Романычева, Э. Т., Яцюк, О.Г. (2007) Учебно-методический комплекс “Инженерная и компьютерная графика” на базе электронных средств обучения. Актуальные вопросы графического образования молодежи: тез. докл. VII Всероссийской науч.-метод. конф., Рыбинск; Рыбинская гос. авиационная технолог. акад. им. П. А. Соловьева. – Рыбинск 49-54.

Рукавишников, В. А. (2009) Геометро-графическая подготовка инженера: роль и место в системе образования. Образование и наука: журнал теоретических и прикладних исследований. № 5 (62), 32-37.

Скоков, П. И. (2008) Опыт постановки учебного процесса на основе сквозной компьютеризации. Формирование творческой личности инженера в процессе графической подготовки: материалы республ. науч.-практ. конф., Витебск, 5 дек. 2008 г.; Витебский гос. технолог. ун-т; редкол. : В. В. Пятов [и др.]. – Витебск – 17-19.

Корнута, В. А. (2015) Шляхи покращення графічної підготовки майбутніх інженерів нафтогазового профілю. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Вип. 1, 97-102.

Ярошевич, О. В. (2007) Инновации в графической подготовке студентов. Образовательные технологии в преподавании графических дисциплин: материалы II Республ. науч.-практ. конф., Брест, 18-19 мая 2007 г.; Брестский гос. техн. ун-т; редкол. : В. В. Тур [и др.]. Брест. 89-92

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-17

Як цитувати

Савельєва, Т., Пустовой, Д., & Мацюк, І. (2023). УДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ГРАФІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ КОМП’ЮТЕРІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ. Електротехнічні та інформаційні системи, (103), 156–163. вилучено із https://journals.politehnica.dp.ua/index.php/eis/article/view/359