НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/LST/2022-2-3

Ключові слова:

адміністративно-правові заходи, запобігання, корупція, нормативно-правове регулювання, охорона здоров’я, публічний інтерес

Анотація

Авторами визначено, що відповідно до державної антикорупційної політики України на 2021–2025 роки розвиток системи охорони здоров’я має спрямовуватися на забезпечення ефективності реалізації прав та інтересів фізичних осіб, в тому числі шляхом створення електронних онлайн-сервісів, що включає і можливості розвитку телемедицини та консультування. Авторами підкреслено, що попри нормативне закріплення пріоритетності вжиття заходів із забезпечення ефективності у сфері охорони здоров’я і досі профільне законодавство містить ряд колізійних моментів у встановлення категоріального ряду, що знижує рівень задоволення прав та інтересів людини на фізичне буття. Авторами визначено, що метою статті є визначення нормативно-правове регулювання запобігання корупції у сфері охорони здоров’я в Україні. Встановлено, що категорія «охорони здоров’я» є міжгалузевою комплексною науково-практичною конструкцією. Визначено, що згідно із законодавством зарубіжних країн, зокрема, таких країн, як Угорська Республіка, Словацька Республіка, Чеська Республіка встановлюються адміністративно-правові засади функціонування системи охорони здоров’я. Встановлено, що у ряді зарубіжних країнах відсутніми є спеціальні норми, що закріплювали б цивільно-правове регулювання відносин у сфері охорони здоров’я, зокрема, у частині укладення цивільно-правових договорів, зокрема, договорів із надання медичного обслуговування, медичного страхування, що дозволяє зробити висновок про імперативність нормативно-правової регуляції такої сфери суспільних правовідносин. Визначено, що законодавчий підхід, запроваджений в більшості європейських країн, свідчить про надзвичайну цінність сфери охорони здоров’я для забезпечення реалізації функцій держави, що вимагає «виваженого» комплексного імперативного регулювання. Авторами зроблено висновок, що під сферою охорони здоров’я необхідно розуміти сукупність системи заходів, спрямованих на збереження та відновлення фізіологічних і психологічних функцій, оптимальної працездатності та соціальної активності людини при максимальній біологічно можливій індивідуальній тривалості її життя, що має відповідати стандартам медичної етики (біоетики), що має бути відображено на законодавчому рівні.

Посилання

Zakon Narodnej Rady Slovenskej Republiky z 24 augusta 1994 «O ochrane zdravia ludi». ASPI. 2004.

Törvény az egészségügyröl. 23 december 1997. № CLIV. UNIÓ KFT-CDATA Bt. Maygyar Törvénytár. 2003.

Основи законодавства України про охорону здоров'я: Закон України від 19 листопада 1992 року № 2801-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12#Text

Про систему громадського здоров’я: Закон України від 6 вересня 2022 року № 2573-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2573-20#Text

Регламент Європейського парламенту I Ради (ЄС) № 1338/2008 від 16 грудня 2008 року про статистику Співтовариства щодо охорони громадського здоров’я, хорони праці та безпеки на робочому місці. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_019-08/ed20081216#n50

Смотров О. І. Договір щодо оплатного надання медичних послуг : автореф. дис. … к.ю.н. Харків, 2003. 18 с.

Гладун З. Заклад охорони здоров’я: основи правового статусу. Право України. 2003. № 6. С. 100–105.

Золотухіна Л.О., Легеза Ю.О. Гарантії захисту публічного інтересу. Юридичний бюлетень. 2020. Випуск 14. С. 39–48. DOI: https://doi.org/10.32850/LB2414-4207.2020.14.05

Borysenko, A., Volko, Y., Pushkina, O., Potip, M., & Leheza, Y. (2022). Principios regulatorios de la administración pública en el campo de la política ambiental estatal y regional como parte de la estrategia para el desarrollo sostenible de Ucrania. Revista De La Universidad Del Zulia, 13(38), 180–188. URL: https://doi.org/10.46925//rdluz.38.13

Кундієв Ю. І. Біоетика – веління часу. Перший національний конгрес з біоетики : матеріали тез доповідей. К., 2001. С. 56–60.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Номер

Розділ

АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО І ПРОЦЕС, ФІНАНСОВЕ ПРАВО, ІНФОРМАЦІЙНЕ ПРАВО